DİĞER

Marka Menşei:  

Ülker markalı ürünler, dünyanın dört bir köşesinde yaşayan herkes için mutluluk yaratıyor. 1974 yılında yapılan ilk ihracatla dünyaya açılan Ülker ürünleri bugün Türkiye, Romanya, Kazakistan, Pakistan, Suudi Arabistan ve Mısır’daki 19 tesiste üretiliyor ve 80’den fazla ülkede tüketicilerle buluşuyor.

Pazar Payı:

Ali Ülker, düzenlediği basın toplantısında, pazar paylarının bisküvide yüzde 62'ye ulaştığını, çikolata yüzde 53 olduğunu, çikolatalı ürünlerde ise geçen yıl rakiplerinin çıkardığı yeni ürünler dolayısıyla yüzde 61'e gerilediğini, bunu yüzde 65'e yükseltmeyi hedeflediklerini kaydetti.

Ülker, krem çikolatada yüzde 49, kekte yüzde 47, bebek mamasında yüzde 25 ve hazır kahvede yüzde 37 pazar payına sahip olduklarını belirterek, bisküvi, çikolata, kek, şeker ve sakız ile bebek mamasında yıllık üretim kapasitelerinin toplam 518 bin tona ulaştığını, kapasite kullanım oranlarının yüzde 75'in üzerinde bulunduğunu bildirdi.

Favök - Segmentlere Göre Satış Yüzdeleri :


018 yılı cirosu 5.96 milyar TL olarak gerçekleşti.  Şirketin Türkiye operasyonları yüzde 17 büyürken, ihracat ve yurtdışı atıştırmalık operasyonlarının büyümesi ise yüzde 41,5 olarak gerçekleşti.
Ülker Bisküvi, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği açıklamaya göre 2018 yılında satışlarını yüzde 23,4 artırarak 5.96 milyar TL’ye, ana ortaklığa ait net dönem kârını yüzde 76,4 artırarak 701 milyon TL’ye yükseltti. Şirket, 2018 yıl sonu itibarıyla FAVÖK’ünü (Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kar) yüzde 28 artışla 939 milyon TL’ye ulaştırdı.
Ülker Bisküvi’nin 2018 yılında ihracat ve yurtdışı faaliyetlerinin artan desteğiyle büyümesini devam ettirdiğini belirten Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, 2018’de elde edilen bu başarılı sonuçlarda, alınan yapısal kararların etkin biçimde uygulanmasının, yeni ürün lansmanlarıyla pazardaki gücü perçinlemenin, organizasyonu katma değere odaklanacak şekilde yapılandırmanın, mevcut kaynakları verimli kullanmanın etkisi olduğunu dile getirdi.
  • Toplam atıştırmalık ciromuz 2018 yılında yüzde 25 büyüdü.
  • Türkiye operasyonlarımızın büyümesi yüzde 17; ihracat ve yurtdışı atıştırmalık operasyonlarımızın büyümesi yüzde 41,5 oldu.
  • Toplam operasyonel kârlılığımız (Faaliyet Amortisman Vergi Öncesi Kâr - FAVÖK) 2018 yılında yüzde 28  büyürken yıllık bazda FAVÖK marjı yüzde 15,8 ile rekor seviyeye ulaştı.
  • İhracat büyümemizin önemli katalizörlerinden biri oldu. İhracat ve yurtdışı operasyonlarımızın toplam satış içindeki payı yüzde 38’e ulaştı.
  • Ülker Flipz, Biskrem Extra, Fırından Mozaik Kek, O’lala Waffle Kek, Piko 5 ve Godiva Masterpiece gibi 2018’e portföyümüze güç katacak inovasyonlarla başladık ve hız kesmeden devam ettik.
  • Türkiye’deki tesislerimizi Godiva tablet çikolatalarının üretim üssü haline getirdik.
  • Özellikle bölgesel lider şirket olma hedefimiz doğrultusunda 2016 yılında Yıldız Holding’den alınan Suudi Arabistan, Mısır’daki bisküvi ve çikolata yatırımları, 2017 yılında alınan Kazakistan fabrikası, McVitie’s markasının Suudi Arabistan, Ortadoğu ve Kuzey Afrika dağıtım-üretim haklarının satın alınması ve son olarak da 2018’de United Biscuits’in IBC Suudi Arabistan bisküvi fabrikasının satın alımıyla önemli sinerjiler yaratarak ihracat ve yurtdışı operasyonlarımızda kârlı büyümeyi sürdürdük.

  Strateji:

  • Tüm alanlarda sektörün en verimli şirketi haline gelme,
  • Operasyonel verimlilik kapsamında ürün kalitesinin artırılması ve üretim maliyetlerinin düşürülmesini sağlama,
  • Satış maliyetlerini azaltarak dağıtım kanallarında ve satış noktalarında daha verimli ve etkin olunmasını sağlama.
  • Marka Yatırımları:

  • Güçlü markalarımızı makul fiyatlarla tüketicilerimize ulaştırma,
  • Marka yatırımlarımızı sürekli kılma,
  • Yeni ve kuvvetli ürünlerin tüketicilere sunulması,
  • Talebi yaratacak, tüketimi arttıracak inovasyonları başarma.
  • Bisküvi, kek ve çikolata faaliyetlerinde daha yüksek satış hacmine ve gelir artışına ulaşmak, operasyonel kârlılığı artırma,
  • Bölgesel güç olacak şekilde genişleme,
  • Suudi Arabistan’da bulunan Food Manufacturing Company’nin satın alımı sonrasında bölgenin ana üretim üssü olarak konumlandırma ve hızlı büyüyen orta doğu piyasasına daha hızlı erişim ile sinerji yaratımı,
  • Mısır’da bulunan Egyptian Company for Advanced Food Industry (Hi-Food) satın alımı ile tüketimin hızlı büyüdüğü Mısır’da yer alıp, Kuzey Afrika satışları için merkez ve ana üretim üssü olarak konumlandırma,
  • Kazakistan’da bulunan Hamle’nin satın alımıyla ana merkez olarak Orta Asya, Rusya ve Çin’e ulaşım konusunda stratejik konumlama ve tüketimin hızlı arttığı bölgelerde yeni tüketicilerle buluşma
  • Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Türkiye’de hali hazırda var olan marka bilinirliğini daha çok arttırma,
  • Geniş Coğrafyada yeni tüketicilere ulaşma,
  • Sinerji çalışmalarını hem sahada hem üretimde uygulama,
  • En iyi seviyede kurumsal yönetim uygulamalarını sürdürme,
  • Tüm paydaşlarımızı mutlu eden sonuçlara ulaşma.
     hedefleriyle çalışıyoruz.

   Fiyat Aralığı:

  Fiyatı 0.15 kuruştan başlayıp ürüne göre fiyat yükselmektedir.

  İndirimler:

  Enflasyona Karşı Ülker Ürünlerinde İndirim Kararı
  Yıldız Holding, 75 yıldır yerli ve milli marka Ülker Bisküvi ile Şok Markatler, Bizim Toptan         
   Satış Mağazaları,diğer sektörlerde çeşitli kampanyalarla indirime giriyor.

  Ürün Sunumu:

  Reyonlarında dikkati istenilen ürüne çekmek için askılı stand kullanması.
  Dondurulmuş gıdaları ile pratik kolay hazırlanır ürünleri insanlara sunmakta.
  Ürünlerdeki farklı ambalaj,paketleme ile insanların ilgisini çekmekte.
  Ürünlerini ürüne göre farklı sloganlar ile sunarak ürünün üzerine ilgi toplamakta.
  ürünlerinin gramı 1.5 grmdan başlayıp ürüne göre değişmektedir.
      
   Dağıtım Kanalı:





 Bölümlendirme ve Hedefleme:
 Ülker homojen bir tüketice grubuna hizmet etmektedir.
 Ülker'in ürün çeşidine göre hedef kitlesinde değişmeler olmakla birlikte 7'den 70'e her yaş     grubunun ilgisini çekebilecek ürünlere sahiptir.
 Hedef kitlesini iyi bir Pazar Bölümlendirmesi yaparak ürünleri tercih edilir hale getirmiştir.
 Görsel sergileme tekniklerinde ürün çeşitliğine dikkat ediyor.
 Tüketici memnuniyetini artıracak raf düzeni oluşturmaya çalışıyor.
 Girmiş olduğu piyasalarda her ülkenin teknik ve yöntemleri o coğrafyalara ve tüketici   taleplerine göre düzenlenmektedir.

 Ülker sürdürülebilirlik hedeflerini açıkladı: 2024’e kadar sıfır karbon salımı ile büyüme
• Ülker 80. yılı için sürdürülebilirlik ilkelerini ve hedeflerini açıkladı. “Bu Dünya Bizim” konsepti etrafında oluşturulan ilke ve hedefler, aynı zamanda Ülker Bisküvi’nin Borsa İstanbul’daki Sürdürülebilirlik Endeksi’ne girmesi için de temel oluşturacak. 

• Yıldız Holding Gıda – Ülker Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, “Alışılagelmişin dışında sürdürülebilirlik ilkelerimizi çevreyle sınırlı tutmadık. Tüm değer zincirimizi içine alacak şekilde olmasına özen gösterdik. Daha mutlu bir topluma katkımız olsun istiyoruz ” dedi.

• Yeni vizyona göre, 2024’e kadar Ülker fabrikalarında “karbon salım artışı” olmadan büyüme, “sıfır atık”la üretim, ambalaj miktarında % 50 azaltım, ambalajlarda kullanılan plastik ve kâğıt kullanımında % 20 azaltım hedefleniyor. 
Ülker, sürdürülebilirlik ilkelerini ve 2024 hedeflerini “Bu Dünya Bizim” konsepti altında açıkladı. Ülker’in 80. yılı için sürdürülebilirlik kapsamında çalışmalar yapılacak.

                           OLASI BÜYÜME STRATEJİLERİ 

Marka Genişleme:

ÜLKER marka genişlemesini farklı birçok şekilde yapmıştır.Ülker çikolata bütün antep       
fıstıklı kare, Ülker çikolata fındıklı kare, Ülker çikolata bitter kare gibi aynı ürünün farklı çeşitlerine yaparak dikey yönlü marka genişlemesi yapmıştır.ÜLKER yatay yönlü marka genişlemesini de yapmıştır. İlk olarak işe pötibör bisküvi ile başlayıp daha sonra ilk çikolata derken şuan günümüzdeki ürün çeşitlerini çıkarmıştır.

Hat Genişlemesi:

  Ülker dondurulmuş ürünlerini SuperFresh alt markasını altında piyasaya sürerek ülker markasını farklı ürün,farklı lezzet olarak kullanmıştır.Yeni bir pazar dilimini hedef almıştır.Bunu genel olarak çoğu ürününde yapmıştır.

Ortak Markalama:







 Bu üründeki gibi işletmenin iki ayrı markasının bir arada kullanılması durumudur.

Marka Çağırışımları:

En iyi marka, en çok tercih edilen marka,geçmişten günümüze tek bitmeyen lezzet,çikolata, gofret, bisküvi. Marketler zinciri.

Öneri:

Ülker ürün çeşitliliği sayesinde 7'den 70'e bütün kesime hitap ediyor.Ancak fiyatının diğer ürünlere göre biraz daha yüksek olması az da olsa müşterilerin diğer ürünleri tercih etmesine sebep olabilir.Bundan dolayı hep olmasa da marketlerde belirli aralıklar ile ürünlerinde indirimler,promosyonlar yapabilir. Ve ürünlerinin bütün çeşitlerini bütün marketlerin reyonlarında olmasını sağlayarak ürünlerine insanların her yerde ulaşmasını kolaylaştırabilir.


Yorumlar